PROŠEK NEJLEPŠÍM STŘELCEM SEŠÍVANÝCH

11.09.2013 14:08

Hráč kola Václav Prošek: Nepamatuji si, kdy jsem naposledy dával tolik gólů

PRAHA – Pražská Slavia v minulém kole překvapivě vyhrála na hřišti Olomouce a v pondělí na to chtěla navázat vítězstvím nad Jabloncem. To se jí nakonec podařilo, severočeský klub porazila jednoznačně 4:0 a hlavní tváří zápasu byl Václav Prošek. Ten se rovnoměrně podělil o góly s Janem Peterkou a navíc je v aktuální sezoně nejlepším střelcem sešívaných.

Foto: slavia.cz 

 

Václav Prošek

Klub: SK Slavia Praha.
Narozen: 8.4.1993.
Pozice: Záložník.

Ofenzivní křídelní fotbalista Slavie se v utkání proti Jablonci dvakrát střelecky prosadil a potvrdil svou formou z posledních týdnů – ve druhém ročníku Juniorské ligy se trefil již šestkrát a svými góly táhne sešívané. V tabulce střelců navíc Proškovi patří druhá pozice, o kterou se dělí s Mehanovičem a Šulcem z Mladé Boleslavi.

Přitom před více než rokem si Prošek prošel těžkým obdobím. V utkání reprezentace do 19 let proti Německu se necítil dobře a už po čtvrthodině hry střídal. Posléze se prokázala vrozená vada na srdci a talentovaný záložník Slavie musel na operaci. Ta proběhla naprosto v pořádku a v závěru minulého roku se již proháněl po fotbalových trávnících. Svůj první zápas po dlouhé pauze odehrál 12. listopadu, kdy Slavia v Juniorské lize deklasovala Plzeň vysoko 6:0.

Jak byste zhodnotil vítězné utkání s Jabloncem?
Byl to pro nás důležitý zápas, chtěli jsme potvrdit vítězství z Olomouce. Na Jablonec jsme vlétli, dali jsme rychlé góly. Myslím si, že jsme je i přehrávali a vyhráli jsme zaslouženě.

Vstřelil jste dvě pohledné branky, jak byste je popsal?
První gól byl z rychlého brejku, kdy mi míč poslal Robert Hrubý do běhu. Já jsem si balon zasekl a trefil se přesně na zadní tyč. Druhá branka padla po špatné rozehrávce Jablonce, kterou jsem vystihl a po sprintu k bráně skóroval.

Na svém kontě máte již šest gólů a jste tak nejlepším střelcem slávistické juniorky. Jaký je to pocit?
Pocit je dobrý. Ani nevím, kdy jsem naposledy dával tolik gólů, už je to dlouho. Asi před nemocí, takže jsem za to určitě rád.

Před více než rokem jste musel absolvovat operaci srdce a měl jste půst od fotbalu. Co vás jako první tenkrát napadlo?
V tu chvíli to bylo něco hrozného, nedokázal jsem si představit na devět měsíců vypnout a být bez fotbalu. Postupem času se to zlepšovalo, ale ta doba byla hrozně dlouhá, takže jsem rád, že už to mám za sebou.

Vše dobře dopadlo a dál se proháníte po hřištích, je tedy vše naprosto v pořádku?
Od té doby je všechno v pohodě a bez komplikací.

Byl jste zvolen Hráčem kola, čekal jste to?
Abych řekl pravdu, tak jsem to neočekával a docela mě to i překvapilo.

Jak vnímáte svoji pozici v týmu a jak hodnotíte vaše úspěšné období?
Momentálně jsem asi důležitý článek, jelikož dávám góly, což týmu prospívá. A to, že se mi daří, za to jsem hrozně rád.

Kdo vás přivedl k fotbalu?
K fotbalu mě přivedli kamarádi.

Jakou jste měl jako malý kluk představu o kariéře?
Říkal jsem si, že budu hrát jen tak rekreačně v Lužné, ale když přišla nabídka ze Slavie, neváhal jsem ani minutu a přestoupil jsem. Nelituji toho a začíná se mi to vracet.

Máte nějaký fotbalový vzor a vysněný tým?
Mým vzorem je Zinedine Zidane a vysněný tým Real Madrid.

Spousta hráčů má rituály a jsou pověrčiví. Jak jste na tom vy?
Na tyhle věci já nevěřím, tudíž žádný rituál nemám.

Jakou máte náplň dne, když se zrovna nevěnujete fotbalu?
Když máme volno, tak se snažím hodně odpočívat a volný čas trávím s přítelkyní.

Zpět